Dodaj do ulubionych

Skidery Clark Ranger

Rangery to seria specjalistycznych ciągników do zrywki drewna, które wyprodukowała amerykańska firma Clark Equipment.

Od końca lat 60’ do początku lat 80’ ubiegłego wieku Clark Equipment wypuścił na rynek cztery modele skiderów – wszystkie z nich zostały nazwane Ranger, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „leśniczy”. W skład modeli wchodziły dwa skidery chwytakowe oraz dwa linowe.

Ranger 666 i Clark Ranger 664
W 1968 roku jako pierwszy zaprezentowany światu został model Ranger 666. Występował on w dwóch wariantach silnikowych. Pojazd był dostępny z 4-cylindrową jednostką napędową Diesla, o pojemności 3,5 l, produkcji General Motors (model silnika 4-53).

Charakteryzował się on mocą 128 KM oraz momentem obrotowym wynoszącym prawie 370 Nm przy 2700 obrotach silnika na minutę.


Drugim możliwym sercem maszyny był 6-cylindrowy silnik Cummins’a (model V-352C) o pojemności 5,69 l. Moc silnika wynosiła 120 KM przy 2600 obrotach na minutę oraz momentem obrotowym wynoszącym niespełna 350 Nm. Zbiornik oleju napędowego mieścił 151 litrów.

Napęd na koła był przekazywany przy pomocy przekładni hydrokinetycznej. Skider posiadał automatyczną skrzynię biegów Power-Shift z czterema zakresami prędkości oraz pełnym rewersem pozwalającym na przemieszczanie się z najwyższą możliwą prędkością, zarówno podczas jazdy do przodu, jak i w tył.


Przy pierwszym biegu maszyna osiągała od 0 do 7,8 km/h. Bieg drugi pozwalał na rozpędzenie się do 13,9 km/h. Przy trzecim zakresie można było rozpędzić się od 0 do 26,8 km/h, a na najwyższym ostatnim przełożeniu nawet do 45,7 km/h.

Pompa hydrauliczna miała wydajność 106 l/min. Ciśnienie robocze wynosiło 112 bar. Układ hydrauliczny mieścił 30 l oleju oraz w zbiorniku dodatkowe 23 litry jako rezerwa.

(...)

To jedynie fragment tekstu. Chcesz czytać całe teksty?  Zamów prenumeratę "Nowej Gazety Leśnej"!

WIĘCEJ




Dodano 11:38 31-03-2020


  


  


  


  


  


Subskrypcja

Zostań naszym subkskrybentem a powiadomimy Cię o każdej nowości na naszej stronie.


Reklama