Dodaj do ulubionych

Kongres SGS

Druga edycja kongresu SGS Polska pod hasłem „Standardy zrównoważonego rozwoju” odbyła się w dniach 21-22 września br. w Jachrance pod Warszawą. W programie były wykłady dotyczące szeroko rozumianej standaryzacji, w tym poruszające tematy związane m.in. z biomasą leśną czy certyfikacją FSC.
  – Ludzie wolni i szczęśliwi pracują lepiej. Ludzie uskrzydleni góry przenoszą. I nie trzeba ich przy tym pilnować – przekonywał w inauguracyjnym wystąpieniu prof. Andrzej Jacek Blikle, znany bardziej z produkcji pączków, ale będący jednocześnie propagatorem nowoczesnego zarządzania w Polsce. Według prof. Bliklego, pracownik powinien robić to, co potrafi, co potrzebne, być za to odpowiedzialnym i powinien móc zmieniać, to co robi. Ale zmieniać tak, by nadal robił to, co potrafi i to co trzeba. Oznacza to, że w takim modelu zarządzania firmą, każdy pracownik może podejmować decyzje, o ile umie ją uzasadnić, przekonać do niej szefa i potem wziąć za tę decyzję odpowiedzialność.
Czy tak może być w firmie leśnej? Zapewne tak. I pewnie nieraz tak jest.
Kongres zgromadził ok. 60 osób reprezentujących firmy z różnych branż. Organizator, firma SGS jest przedsiębiorstwem o zasięgu światowym zajmującym się kontrolą, weryfikacją, testowaniem i certyfikacją. Ma ponad 1800 oddziałów i laboratoriów na całym świecie, które zatrudniają ponad 85 tysięcy pracowników. Główne usługi SGS to inspekcja, testowanie, certyfikacja i weryfikacja. Przedsiębiorcy leśni mogą znać SGS m.in. z  jej zaangażowania w proces certyfikacji lasów w systemie FSC i PEFC oraz w projekt Rzetelne Przedsiębiorstwo Leśne.

SGS znany jest także z uwierzytelniania miejsc wytwarzania biomasy na cele energetyczne oraz certyfikacji dostawców i producentów biomasy oraz wytwórców energii OZE na zgodność ze standardem PL-KSUB-SNS-2014.
GAZETA LEŚNA była partnerem medialnym kongresu.




Dodano 15:58 21-09-2016


  


  


  


  


  


Subskrypcja

Zostań naszym subkskrybentem a powiadomimy Cię o każdej nowości na naszej stronie.


Reklama