Volvo BM 350/DSR-10
W latach 50. fabrykę maszyn rolniczych i przemysłowych Bolinder-Munktell (BM) wykupiło Volvo, pod marką Volvo BM wyprodukowano forwarder Volvo BM 350.
Bolinder-Munktell specjalizował się od początku swojej działalności w produkcji maszyn leśnych, od ciągników zrywkowych po pierwsze forwardery. Połączenie się z Volvo pozwoliło na rozszerzenie produkowanego sprzętu. Szwedzki Volvo BM w 1995 roku zmienił nazwę na Volvo Construction Equipment.
Volvo BM 350 to czterokołowy forwarder do zrywki drewna stosowego. Przeznaczony był do transportu zarówno w lesie, jak i po drogach utwardzonych dzięki możliwości rozłączania napędu tylnej osi. Przegubowa konstrukcja zapewniała zwrotność oraz łatwość manewrowania pomiędzy drzewami. Kąt skrętu wynosił ok 45°, a promień skrętu 6 m. Sterowanie ramą odbywało się przy pomocy kierownicy oraz orbitrolu zamieniającego ruchy kierownicy na wysuwanie i wsuwanie się dwóch siłowników skrętu.
(...)
To jedynie fragment tekstu. Chcesz czytać całe teksty? Zamów prenumeratę "Nowej Gazety Leśnej"!
WIĘCEJ
Dodano 15:48 26-07-2021