LP i autopromocja
Lasy Państwowe nie oszczędzają na swojej promocji.
"Z szacunków Instytutu Monitoringu Mediów (IMM) przygotowanych na zlecenie Frontstory.PL i OKO.Press wynika, że tylko w latach 2021 – 2022 o Lasach Państwowych mowa była w ponad 700 publikacjach sponsorowanych i reklamowych, wartych łącznie prawie 12,8 mln zł.
Co aż tyle kosztowało podatników? Najczęściej po prostu reklamy, czasem artykuły sponsorowane, czasem płatne ogłoszenia"– czytamy na łamach portalu Frontstory.pl. W samym 2021 roku łączna wartość sponsorowanych materiałów z udziałem Lasów Państwowych wyniosła niemal 2,4 miliona złotych.
Według informacji „Wyborczej”, dyrektor generalny Józef Kubica rozesłał także do podwładnych okólnik: każde z 429 nadleśnictw w Polsce ma wytypować 10 miejsc pod billboardy.
„Tylko w 2021 r. Lasy Państwowe zanotowały 10 mld zł przychodu, wypracowując zysk w wysokości 700 mln zł netto. Rekordowe ceny drewna na rynku przekładają się na rekordowe zyski Lasów. Wielkie pieniądze kuszą polityków, którzy coraz chętniej przekazują miliony na cele niezwiązane z działalnością leśną" – to cytat z raportu przygotowanego przez Stowarzyszenie Pracownia na rzecz Wszystkich Istot, który wiele tłumaczy.
Dodano 14:22 24-04-2023