Warning: Creating default object from empty value in /domains/gazetalesna.pl/public_html/core/classes/router.php on line 142
Gazeta Leśna - Malwa: Forwarder trzebieżowy
Dodaj do ulubionych

Malwa: Forwarder trzebieżowy

 Malwa

Forwarder trzebieżowy

 

Szwedzki forwarder o ładowności 4500 kg brutto. – Solidny i mocny konstrukcyjne – jak mówi polski dystrybutor.

 

Zawsze marzyłem by stworzyć własną maszynę leśną – mówi Magnus Wallin, założyciel szwedzkiej firmy Malwa International AB. Magnus odziedziczył zainteresowanie maszynami leśnymi po ojcu, który miał mnóstwo pomysłów na udoskonalanie sprzętu leśnego (zobacz zdjęcia).

I udało się. Firma Malwa oferuje forwarder, który na rynku skandynawskim oferowana jest przede wszystkim właścicielom większych lasów. Maszyna sprzedawana jest oczywiście także poza Skandynawią.

Cała produkcja odbywa się w miejscowości Skene, w południowo–zachodniej Szwecji, ok. 60 km od Geteborga. Przed dostarczeniem do klienta każdy egzemplarz maszyny przychodzi test w lesie.

Firma oferuje jeden model forwardera: Malwa 460, ale za to w trzech wersjach: klasycznego forwardera, z zamontowaną głowicą ścinkową (kombi) i z głowicą do biomasy (bio).

Forwarder waży 3600 kg, jego ładowność brutto to 4500 kg. Maszyna jest sześciokołowa. W standardzie ma 6,3 m długości i 1,8 m szerokości na kołach 400 (na kołach 500m szerokość wynosi 1,95 m). Kabina ma wysokość 2,74 m.

W maszynie pracuje silnik Kubota D1703-M o mocy 25,7 kW i zużyciu paliwa na poziomie 1,7 l/mth. Zbiornik paliwa mieści 40 l. Powierzchnia między kłonicami wynosi 1,85 m².

Forwarder osiąga maksymalnie 18 km/h, ma blokady

mechanizmu różnicowego z tyłu i z przodu. Kąt skrętu maszyny to 45º. Parametry układu hydraulicznego to 45 l przy 200 obr./min. i 175 bar.

W maszynie zamontowany jest system kontroli o nazwie ICAN. Pozwala on na sterowanie i kontrolowanie działania wszystkich funkcji forwardera.

Kabina ma, jak zachwala producent, wygodny obrotowy fotel z regulacją ustawienia w kilku miejscach. Na podłokietnikach zamontowane są joysticki. Radio z CD jest w opcji.

Hamulce wielotarczowe zatrzymują maszynę jadącą z prędkością 25 km/h po 7,6 m.

Forwarder ma standardowo montowany żuraw Moheda K20 o długości 5,1 m. Można też zamówić dłuższe żurawie Moheda, np. modele K30 (5,5 m) czy K35 (6,2 m). Dostępne są też żurawie firmy Mowi: np. modele P20 (4,7 m) i P25 (5,2 m).

Wersja kombi forwardera Malwa 460 ma w standardzie także żuraw Moheda K20. Na żurawiu tym zamontowana jest głowica harwesterowa o symbolu 300S. Waży ona 220 kg i tnie drzewa o średnicy do 30 cm. Trzy noże okrzesujące mogą mieć jednak problem z okrzesaniem drzewa mającego taką właśnie, największą dopuszczalną średnicę.

Wersja bio ma głowicę Hypro FG35. Może ona ciąć drzewa o średnicy do 35 cm. Wersja ta ma również uchylne kłonice.

Paweł Bąk


Opinia dilera

Leszek Hoffman, ForTech Serwis, diler marki Malwa w Polsce:

Malwa 460 to forwarder zbudowany z komponentów wysokiej klasy. Przy jego projektowaniu brali udział najlepsi projektanci maszyn leśnych na świecie. Ma na przykład doskonale zaprojektowaną hydraulikę.

Ta maszyna, produkowana w Szwecji, ma duże szanse na powodzenie w wielu krajach. Właśnie trafiła do Niemiec, także w Polsce niedługo będziemy mieli pierwszy sprzedany egzemplarz. Być może uda nam się ją dostarczyć naszemu klientowi jeszcze w grudniu.

Marka Malwa ma szanse na rozwój. Forwarder 460 jest bardzo solidną maszyną, mocną konstrukcyjnie. Pod tym względem wyróżnia się na tle maszyn z segmentu małych forwarderów.




Dodano 09:07 09-01-2012


  


  


  


  


  


Subskrypcja

Zostań naszym subkskrybentem a powiadomimy Cię o każdej nowości na naszej stronie.


Reklama