Dodaj do ulubionych

PLIG - nowa organizacja w branży leśnej

Nowa, branżowa organizacja sektora leśnego – PLIG zainaugurowała swoją działalność. Podczas pierwszego spotkania członków Polskiej Leśnej Izby Gospodarczej, wybrano radę i zarząd nowej organizacji.
Pierwsze zebranie odbyło się 12 grudnia w Tarnowie Podgórnym. Na spotkaniu założycielskim obecnych było ok. 200 osób. Do Izby wstąpiło 175 podmiotów.
Na prezydenta PLIG, w tajnym głosowaniu wszystkich członków, wybrany został Mariusz Rakowski. Był on jedynym kandydatem zgłoszonym na to stanowisko przez członków PLIG.
Członkami Rady zostali: Rafał Borowczak, Robert Gruszka, Waldemar Winkowski, Bogusława Wojciechowicz, Mariusz Czekieryło, Alicja Stryszyk, Dariusz Stańczyk, Wojciech Wójtowicz. Członkami Komisji Rewizyjnej zostali Grażyna Bilska, Leszek Hoffman, Przemysław Nachman, Daniel Grzelak, Tomasz Zieliński, Zdzisław Sudoł. Członkami Sądu Koleżeńskiego wybrani zostali Waldemar Bachus, Ireneusz Sowiński, Jacek Mendel, Krzysztof Szadziewicz, Zbigniew Mastalerz.
Celem PLIG  będzie poprawa sytuacji na polskim rynku usług leśnych, integracja firm leśnych oraz polepszenie współpracy i dialogu z Lasami Państwowymi.
Zgodnie z założeniami nowy podmiot ma zrzeszać przyszłościowomyślących przedsiębiorców leśnych i współpracować z istniejącymi już organizacjami (SPL i lokalne zrzeszenia zuli).

Wpisowe do Izby Leśnej to jednorazowa opłata w wysokości 200 zł. Składka roczna na 2016 rok wynosi 1000 zł od firmy. Rada i Prezydent sprawują swoje funkcje nieodpłatnie.
Co zyskuje członek zrzeszony w Izbie Leśnej? Poza kontaktem i wymianą doświadczeń z pozostałymi członkami, może liczyć na dostęp do organizowanych szkoleń, wyjazdów, rabatów i doraźnej pomocy w nagłych przypadkach.
Najważniejszą korzyścią będzie jednak stworzenie wspólnego frontu do walki o lepsze warunki pracy firm leśnych. Izba Leśna, dysponując środkami na realizację celów, ma prowadzić skuteczną i rzetelną działalność, ma również współpracować z naukowcami. Nie bez znaczenia jest też promowanie wizerunku firmy leśnej w społeczeństwie.
Kontakt z członkami będzie utrzymywany przez stronę internetową i media społecznościowe.
Organizacja Izby Leśnej jest prosta. Najwyższą władzę posiada Walne Zgromadzenie Członków. Wybierana przez nie Rada, złożona z 9 osób, kieruje bieżącymi poczynaniami Izby, posiadając uprawnienia decyzyjne i kontrolne. Na czele Rady stoi Prezydent, wybierany przez Walne Zgromadzenie spośród już zasiadających w Radzie osób.

Zadania wyznaczone przez Radę i Walne Zgromadzenie wykonuje Biuro Izby Leśnej, kierowane przez Dyrektora.
Rada Izby na swoim pierwszym posiedzeniu:
•    wybrała wiceprezydenta Izby: Roberta Gruszkę
•    zdecydowała, że Biuro Izby będzie się mieściło w Błoniu pod Warszawą
•    zaproponowała stanowisko Dyrektora Biura Izby Rafałowi Jajorowi, który tę propozycję przyjął
•    wybrała firmę do obsługi prawno-księgowej

 

Czytaj również: Deklarację programową, Statut i Deklarację członkowską PLIG na stronie FIRMYLESNE.pl




Dodano 15:58 14-12-2015


  


  


  


  


  


Subskrypcja

Zostań naszym subkskrybentem a powiadomimy Cię o każdej nowości na naszej stronie.


Reklama