Dodaj do ulubionych

Nowy, lepszy Vimek

Marka Vimek ogłosiła wprowadzenie na rynek ulepszonej wersji popularnego forwardera 870.

Ośmiokołowiec przeznaczony do trzebieży, ma odświeżony wygląd i szereg technologicznych ulepszeń. Poza tym, siedmiotonowa maszyna otrzymała nowy zestaw kolorów, z ciemniejszym odcieniem szarości oraz nowym logo marki.


– To wąska maszyna, ale nadal bardzo stabilna. Ma niski nacisk na podłoże za sprawą niewielkiej masy i układu podwójnego sterowania – podkreślił Johannes Nilsson, CEO marki Vimek.


Zmiany w konstrukcji uwzględniają dodatkowe uchwyty na karoserii, a także zwiększony kąt skrętu bogie (z 8,5º do 10º) i przedłużoną przestrzeń ładunkową, która obecnie ma 2,6 metra.


Silnik modelu 870.2 pozostał niezmieniony w stosunku do 870.1 – jest to 2,2 litrowy Caterpillar generujący 75 KM, zaprojektowany pod kątem maksymalnego momentu siły. Kabina również ma takie same wymiary jak w wersji poprzedniej, ale można ją wyposażyć w większe ekrany dotykowe, do przekątnej 10".


Na razie forwarder jest wyposażony w żuraw Cranab FC4 opracowany z myślą o modelu 870.1. Jako, że Cranab jest firmą siostrzaną Vimek, urządzenie jest bardzo dobrze zestrojone z maszyną i pracuje równie dobrze w przypadku modelu 870.2. Już na rok 2024 zaplanowano produkcję kolejnej generacji żurawia do tych forwarderów, FC5.


– Wielu użytkowników chwaliło doskonałą widoczność, co jest bardzo ważne w trzebieżach. Kąt skrętu bogie został zwiększony z 8,5º do 10º, a wraz z nim zwiększyła się sterowność, co jest bardzo istotne w takich maszynach – powiedział Johan Johansson, inżynier sprzedaży Vimek.
Wkrótce powinny się pojawić kolejne informacje na temat ulepszonego modelu.




Dodano 15:31 22-10-2023


  


  


  


  


  


Subskrypcja

Zostań naszym subkskrybentem a powiadomimy Cię o każdej nowości na naszej stronie.


Reklama